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Nonostante Ballarò | Vogue Italia

22 NOVEMBRE, four pm – 5 pm CET

Live su photovoguefestival.vogue.it

Nonostante Ballarò è la storia dell’incontro casuale e fortuito, tra Francesco Bellina e Antonio Marras attraverso i social community durante il lockdown, ma è anche la cronaca di due giorni di settembre in cui lo stilista e artista sardo incontra il fotografo siciliano – nel luogo che questi definisce casa – e con lui lo abita, in un set tanto itinerante quanto vivo, aperto e reale. Nonostante Ballarò, è il caso di dire, si è realizzato nello storico e connotato quartiere omonimo di Palermo: un progetto che unisce indagine sociale e efficiency, scombina i canoni della fotografia di moda e del fotogiornalismo e si avvicina a una comunità, alle sue abitudini e convenzioni con occhio discreto, lucido e ironico, senza retorica. 

Talk in italiano

BIOGRAFIE

Marcella Manni
Marcella Manni ha fondato e dirige Metronom, occupandosi di progetti di ricerca sulla cultura visuale contemporanea, attraverso la produzione di mostre, incontri, rassegne dedicate in modo particolare alle esperienze artistiche di più recente generazione. Con Metronom ha avviato nel 2015 il progetto LIVEstudio, residenza d’artista e nel 2013 Generazione critica, un convegno annuale dedicato alla critica d’arte e una rivista on-line e, nel 2018 il progetto Digital Video Wall, uno spazio/vetrina dedicato all’arte digitale. Ha curato mostre di, tra gli altri, Taisuke Koyama, Christto&Andrew, Sanna Kannisto, Martina della Valle e Kenta Cobayashi. È docente presso la scuola di alta formazione di FMAV, Modena.

Francesco Bellina
Francesco Bellina (Trapani, 1989), ha studiato giurisprudenza all’Università di Palermo per dedicarsi poi alla fotografia. Ha all’attivo collaborazioni con, tra gli altri, The Guardian, Al Jazeera, Paris Match, Internazionale. Focus del suo lavoro l’indagine politica e sociale nel mondo contemporaneo, con particolare attenzione al tema delle migrazioni. Dal 2017 al 2018 ha collaborato con Save The Children e l’associazione Zen con progetti di fotografia nelle scuole del quartiere Zen a Palermo. Attualmente lavora al progetto ‘Oriri’, indagando le relazioni tra il traffico sessuale e i rituali voodoo in Benin, Niger Ghana, Nigeria e Sicilia.La sua seria Tanakra è stata esposta all’Università di Neuchâtel, Svizzera, nel 2019 e a Bari nel 2020 nell’ambito della selezione del World Press Photo a Palazzo Margherita, Bari.

Francesca Marani
Dal 2015 fa parte del dipartimento fotografico di Vogue Italia. È contributor di Vogue.it, photograph editor della piattaforma PhotoVogue e co-curatrice del Photo Vogue Festival. Francesca inoltre si occupa della produzione delle mostre fotografiche di Vogue Italia e della creazione di contenuti per l’account Instagram del journal.

Nel 2018 ha curato una serie di discuss sulla fotografia contemporanea per Affordable Art Fair (Milano), ha co-curato la mostra “Italian Panorama” presso Armani/Silos e ha fatto parte della giuria di Ooshot Award (Parigi). Negli ultimi anni è stata lettrice portfolio per Blink Portfolio Review (New York), ha fatto parte della giuria di Photolucida’s Critical Mass.

Nel 2019 ha preso parte a “Scouting for India”(Mumbai), il progetto di Vogue Talents in collaborazione con FAD International Academy. Nel 2020 è stata membro della giuria di Fresh Eyes (GUP journal), PHmuseum Women Photographers Grant e Photoville FENCE.

Francesca collabora regolarmente con diversi pageant di fotografia e scuole in veste di portfolio reviewer e lecturer.

*EN*

NOVEMBER 22nd, four pm – 5 pm CET

Live on photovoguefestival.vogue.it

Nonostante Ballarò is the story of the fortuitous encounter between Francesco Bellina and Antonio Marras via social-networks throughout the lockdown, however additionally it is the chronicle of two days in September during which the Sardinian designer and artist met the Sicilian photographer—within the place the latter defines dwelling—and lived with him, in a set that’s as itinerant as it’s alive, open and actual.
Nonostante Ballarò (Despite Ballarò) befell within the historic and attribute neighborhood of the identical title in Palermo: it’s a challenge that mixes social analysis and artwork efficiency, messes up style pictures and photojournalism’s requirements and approaches with care, respect, irony and no rethoric to a group and its habits and conventions.

Talk in Italian

BIOGRAPHIES

Marcella Manni
Marcella Manni is the founder and director of Metronom, the place she undertakes analysis tasks on modern visible tradition by producing and internet hosting exhibitions, talks and festivals with a particular concentrate on the inventive manufacturing of the youthful era. With Metronom, in 2015 she launched an artist residency challenge referred to as LIVEstudio whereas in 2013 she had spearheaded Generazione critica, an annual occasion targeted on artwork critique and accompanied by a web based publication. In 2018, Manni began Digital Video Wall, an area/platform revolving round digital artwork. She has been the curator of quite a few exhibitions on Taisuke Koyama, Christto & Andrew, Sanna Kannisto, Martina della Valle e Kenta Cobayashi, amongst others. She is a professor at FMAV – a faculty specialised in Advanced Studies in Contemporary Imagery in Modena, Italy.

Francesco Bellina
Francesco Bellina (Trapani, 1989) obtained a Law Degree from the University of Palermo however then selected to dedicate himself absolutely to pictures. His work has been featured in The Guardian, Al Jazeera, Paris Match and the Italian Internazionale, amongst others. His observe is generally involved with modern political and social points with a particular concentrate on the subject of immigration. Between 2017 and 2018, Bellina labored with Save The Children and Zen Insieme affiliation, educating pictures courses within the Zen neighbourhood colleges in Palermo. Currently, he’s engaged on the long-term challenge Oriri, which investigates the intersection between intercourse trafficking and voodoo rituals in Benin, Niger, Ghana, Nigeria and Sicily. His sequence Tanakra was exhibited on the University of Neuchâtel, Switzerland and at Palazzo Margherita in Bari, Italy, as a part of the 2020 World Press Photo choice.

Francesca Marani
Since 2015 she has been a part of Vogue Italia’s pictures division. She is a contributor to Vogue.it, photograph editor for the PhotoVogue platform and co-curator of the Photo Vogue Festival. Francesca additionally manages the manufacturing of Vogue Italia’s photographic exhibitions and creates digital contents for Vogue Italia’s Instagram account.

In 2018 she curated a chat sequence about modern pictures on the Affordable Art Fair (Milan), she co-curated the exhibition “Italian Panorama” on the Armani/Silos and was a juror of the Ooshot Award (Paris). Over the previous few years Francesca has been a portfolio lecturer for the Blink Portfolio Review (New York) and a juror of the Photolucida’s Critical Mass.

In 2019 Francesca took half in “Scouting for India”(Mumbai), the Vogue Talents’ challenge in collaboration with FAD International Academy. In 2020 she was a member of the jury of Fresh Eyes (GUP journal), PHmuseum Women Photographers Grant and Photoville FENCE.

Francesca recurrently collaborates with a number of pictures festivals and colleges as portfolio reviewer and lecturer.

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